În general, utilitarele sunt adevărate cenuşărese printre celelalte autoturisme, deşi avantajele practice majore ar trebui să le facă mult mai interesante pentru publicul larg. Nicio problemă, pot deveni mai interesante dacă li se aplică tratamentul adecvat. Iar specialistul german Hartmann ne-o demonstrează, experimentând pe Mercedes-Benz Citan.
… un fel de hot-hatch bun să transporţi cartofii şi porcul?
Vărul german al lui Renault Kangoo şi al lui Dacia Dokker plusează, pe lângă prestanţa conferită de siglă, şi cu o manevrabilitate mult mai bună, aşa încât cei care apreciază un stil mai agresiv de conducere, dar vor şi mult spaţiu interior, n-ar trebui să rateze această maşină.
În primul rând, tunerul s-a ocupat de exterior, caroseria fiind vopsită, cum altfel, în culorile Germaniei. Dar într-un mod care îi imprimă maşinii mult dinamism, roşul şi galbenul ţipător având rol de magnet pentru orice privire.
V-aţi prins, da? E vopsit în culorile Germaniei, să nu mai facă lumea poante că ar fi Kangoo
Nu doar coloritul maşinii atrage, ci şi accesoriile aerodinamice adaptate spoilerelor faţă şi spate sau pragurile. Sunt oferite mai multe tipuri de jante, cu design racing şi diametru de până la 18 inci, în timp ce suspensia este coborâtă cu 25 mm, pentru a asigura o stabilitate mai bună.
În privinţa motoarelor, Hartmann apelează doar la chip-tuning, cel mai puternic motor ajungând de la 110 la 129 CP. Şi evacuarea e schimbată, în plus fiind oferit şi un kit pentru pedala de acceleraţie, care să asigure un răspuns mai prompt al motorului.
Şi acum, pauză: chiar ai nevoie de o dubă sportivă?